fotky

Probouzím se do sobotního rána, očekávané sněžení míjí Vary, louky kam dohlédnu skoro zelené, tráva zmrzlá a teploměr ukazuje teplotu, jenž přeje zvláště otužilcům. Tělesná schránka obalena vrstvami jak cibule, ještě rukavice, kuklu, helmu, pozdravit rodinu a vyjíždím ke startu.

Dnes fouká vítr pro změnu od západu a tak jedem po větru s cílem se v klidu protáhnout někde kolem Ostrovských rybníků. Na zahřátí výjezd od Baumaxu a kolem horního nádraží do Bohatic. Dalovice, Sadov a první zastávka v Podlesí, kde Garmin ukazuje -4°C, rybníky zamrzlé. Rozrytým i zmrzlým bahnem pak vzlínám vzhůru kolem plotu obory nad Velas, kde „U Beránků“ ředíme krevní oběh nemrznoucí směsí.

Jízda do Hroznětína proti svěžímu silnému větru, „komáři“ mají co dělat aby nespadli z kola a je tu bod záchrany „Prasetín“. Kino obsazeno hejnem Tukanů, včetně zakládajícího člena a pomocí horkých i studených nápojů pomalu rozmrzáme. Barevka ukazuje neúspěchy našich reprezentantů, špatnou mázu, a někdo jim schválně posunuje terče. No před námi jsou jiné cíle a vracíme se zpět do přírody, kde si při jízdě po cykloztezce kolem bystrého toku Bystřice vychutnáváme klady zimní jízdy na kole.

V Bystřici opouštíme nudnou cyklostezku a po zmrzlé trávě i ledu na polňačkách, nás Pušák vede k propustku pod tratí, kde proudí tradičně voda, ale jinak vše zmrzlé a spící zimním spánkem. Nebe šedivé, Ostrovské rybníky zamrzlé a jsme v Nejdě, odkud jedeme k výzvě, kterou dává Martin v sedle. Já využívám techniku cyklokrosařů a jsem také rychle za svodidly.

Dnes žádné ztráty, tým se drží pohromadě na asfaltu do Nové Vísky a do Lesova přijíždíme s rozsvícenými světly již za tmy. Cyklostezka do Dalovic, fotka na památku a před chebským mostem nás zastavuje semafor. Blikne zelená, chebák je za námi a už na nás zívají otevřená vrata garáže. Kola usazena, tým je také usazen a vzduchem létají názory, kecy i myšlenky jenž vyplńují prázdná místa v šenku.

Přeplněn zážitkem z dnešní vyjížďky, ohlušen proudem skvělých názorů a neplodných keců pak jedu sám večerním městem, kde na mne čeká poslední stoupání a zápis dnes odjetých 39 kilometrů…