revitalizace trati nad N. Rolí a celého okolí

brod na Rolavě u „divadla“

Tak nám nastoupila a do počasí konečně promluvila brigáda bab, doprovázena příjemnými projevy počasí. Vzduchem létají dlouhá vlákna pavučin a také Tukani se nenechávají zahanbit. Závodící Tukani létají v Jizerkách a zbytek dnes vyjel do míst, kde se v zimě obvykle proháníme na běžkách.

Sobotní, příjemně teplé, sluncem prosvětlené odpoledne. U Startu brzdí Jezevec obalen celoročním univerzálním oblečením a vedle něj zakládající člen v lehkém letním dresíku a krátkých kalhotách. 12 Tukanů má dnešní cíl v Přebuzi a trasa nás vede kolem vysílačky do Žižkovy ulice, přes oranici a polní letiště do Nové Role. Jindy pěkná technická stezka kolem trati je dnes zcela „zarubaná“ revitalizačním zásahem. Stav jak po orkánu Kyril, náhradní trasa zmapována a do Nejdku dorážíme po asfaltu.

Od Metalisu si dáváme terénní lalůček proti proudu Rolavy a u papírny se vracíme zpět na asfalt natažený přes Nové Hamry k Jelení. Od prvního mostu si pak vychutnáváme jízdu v místech kde se v zimě potí ve stopě běžkaři. Před námi se po chvíli otvírá široké Chaloupecké údolí, Pepa s Verčou nasazují k trháku a ti moudřejší si dnes vychutnávají podzimní krásy těchto míst. Od rozcestníku u Jelenského potoku je to jen kousek k „divadlu“, kam se dostáváme přes brod vyložený panely. Prudký proud Rolavy nás nemůže zastavit a obávané „divadlo“ je bez sněhu jak chodník na kolonádě. Škoda že tu již s námi není Jezevec.

Olepeni bahnem, hravě překonáváme hřeben Vlčí hory, Přebuz jak na dlani a jsme v cíli. Usazeni si vychutnáváme chuť rezavé převařené vody i bramboračku, sledujeme skvělý výkon Romana i Ireny v Jizerkách a na dálku gratulujeme. Ke stolu doráží i zpocený Pepa, který stále někam chvátá a pak doprovází Pavla a Zuzku na cestě k domovu. Ještě si chvilku vychutnáváme prostředí vysokohorské osvěžovny U Kovárny a také jedeme zpět do Varů po nově položeném asfaltu směrem k Rudné.

Prudká pravá na odbočce u bodu záchrany SO 088 a rychlost se zvyšuje na cestě kolem potoku Skřiváň. Liščím údolím to rychle valíme (jako Roman) k Javořině a k Poušti. Cesta a trasa k Černavě, vlivem hlubokých nejetelných louží a bahna opuštěna, tým se odklání vlevo a z lesa vyjíždíme v horní Suché, odkud se vracíme k původně zamýšlené trase pod Černavou a Rájcem. Tempo neklesá a po chvilce jsme u rybářů nad Novou Rolí a v Božíčanech. Stále je dost teplo, Garmin ukazuje příjemných 12°C a před námi je již jen Jimlíkov, Počerny a okruh uzavíráme v Žižkově ulici. Já jedu po 65ti kilometrech od vysílačky k domovu a ti skalní, v paprscích zapadajícího slunce, míří podat zprávu o průběhu dnešní na vyjížďky základnu…